- ການຈັດຕັ້ງການຮຽນ-ການສອນຜ່ານສື່ເອເລັກໂຕຣນິກ
ການຮຽນ-ການສອນຜ່ານສື່ເອເລັກໂຕຣນິກໝາຍເຖິງການນຳໃຊ້ອິນເຕີເນັດເປັນຊ່ອງທາງການສື່ສານການຮຽນ-ການສອນໂດຍມີການກຳນົດກິດຈະກຳການຮຽນ ແລະ ການສອນທີ່ອອກແບບດ້ວຍວິທີສອນຫຼາຍຮູບແບບ ມີການນຳສະເໜີເນື້ອໃນບົດຮຽນແບບດີຈີໂທ (Digital) ການສື່ສານ ການພົວພັນ ແລະສົນທະນາແລກປ່ຽນບົດຮຽນນໍາກັນ ແລະການປະເມີນຜົນຜ່ານລະບົບເຄື່ອຂ່າຍຄອມພິວເຕີ ຫຼືໃນຫ້ອງຮຽນ.
ການຮຽນ-ການສອນຜ່ານສື່ເອເລັກໂຕຣນິກ ໃຊ້ການສື່ສານຜ່ານອິນເຕີເນັດລັກສະນະແບບອອນລາຍ (on line) ການຮຽນ-ການສອນຜ່ານສື່ເອເລັກໂຕຣນິກ ຖືກອອກແບບໃຫ້ມີຄວາມໃກ້ຄຽງກັບການສອນໃນຫ້ອງຮຽນປົກກະຕິ ໂດຍໃຊ້ໂປຣແກຣມ ລະບົບການຈັດການການຮຽນ-ການສອນ (Learning Management System: LMS) ເປັນໂປຣແກຣມສໍາຄັນເພື່ອຈໍາລອງວິທີການສອນຈາກການສອນແບບປົກກະຕິໃນຫ້ອງຮຽນມາໃຊ້ເຄື່ອງມືຕ່າງໆ ຂອງລະບົບຈັດການການຮຽນ-ການສອນ ເຊິ່ງອົງປະກອບຂອງລະບົບບໍລິຫານຈັດການການຮຽນ-ການສອນປະກອບດ້ວຍ ການເກັບຂໍ້ມູນພື້ນຖານຂອງຜູ້ຮຽນ, ສະຖິຕິການເຂົ້າຮຽນ, ການຮ່ວມກິດຈະກຳ, ການສື່ສານ ແລະ ສົນທະນາແລກປ່ຽນບົດຮຽນນໍາກັນ ລະຫວ່າງຄູສອນ ກັບຜູ້ຮຽນ ແລະ ຜູ້ຮຽນ ກັບຜູ້ຮຽນ ລວມໄປເຖິງການວັດ ແລະປະເມີນຜົນ.
- ຈຸດປະສົງຂອງວຽກງານ e-learning
ການຮຽນຜ່ານສື່ເອເລັກໂຕຣນິກ ຫຼື ພາສາອັງກິດຈະເອີ້ນວ່າ “ e-Learning ” ໄດ້ຖືກມານຳໃຊ້ໃນລະບົບການສຶກສາ ເພື່ອສະໜັບສະໜູນ ແລະເພີ່ມທາງເລືອກໃນການຮຽນຮູ້ຂອງຜູ້ຮຽນໃນສະຖາບັນການສຶກສາ ສາມາດເຂົ້າເຖິງຜູ້ຮຽນທີ່ຢູ່ຫ່າງໄກ ໂດຍບໍ່ຈຳກັດສະຖານທີ່ ແລະ ເວລາ (Anywhere-anytime learning) ແລະ ສະໜັບສະໜູນລະບົບການຮຽນຮູ້ທີ່ເນັ້ນໃສ່ຜູ້ຮຽນຮູ້ເປັນໃຈກາງ (Student-Centered Learning) ຜູ້ຮຽນສາມາດຄວບຄຸມ ການຮຽນຮູ້ໄດ້ດ້ວຍຕົນເອງ (Self-paced Learning) ການຮຽນຮູ້ໄດ້ດ້ວຍຕົນເອງໃນລະບົບຜ່ານສື່ເອເລັກໂຕຣນິກ ຈຶ່ງເປັນຊ່ອງທາງສຳຄັນທາງໜຶ່ງຂອງການຮຽນຮູ້ ຂອງທຸກຄົນໃນຍຸກນີ້; ການຮຽນ-ການສອນຜ່ານສື່ເອເລັກໂຕຣນິກ ຫຼື ການຮຽນ-ການສອນ ແບບອອນລາຍ (online) ຈັດເປັນການສຶກສາໃນລະບົບທາງໄກປະເພດໜຶ່ງໃນລະດັບການສຶກສາຊັ້ນສູງ.
- ຂະບວນການພັດທະນາວິຊາການສອນຜ່ານສື່ເອເລັກໂຕຣນິກ
- ເຈົ້າຂອງລາຍວິຊາອອກແບບການສອນແບບຜ່ານສື່ເອເລັກໂຕຣນິກ ຈາກ ບົດສອນແບບເດີມ.
- ຄະນະຮັບຜິດຊອບພັດທະນາ ແລະເຈົ້າຂອງລາຍວິຊາຊ່ວຍກັນອອກແບບ ແລະ ສ້າງ.
- ຄະນະຮັບຜິດຊອບຖ່າຍທໍາຈະດຳເນີນການຖ່າຍທໍາການສອນໃນຫ້ອງສະຕູດີໂອ ແລະ ນອກສະຖານທີ່ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບເນື້ອໃນບົດສອນຕາມວິຊານັ້ນໆ.
- ຄະນະຮັບຜິດຊອບຕັດຕໍ່ດຳເນີນການຕັດຕໍ່ເພື່ອໃຫ້ໄດ້ວີດີໂອອອກມາໄດ້ຕາມມາດຖານທີ່ວາງໄວ້.
- ຄະນະຮັບຜິດຊອບພັດທະນາ ແລະເຈົ້າຂອງລາຍວິຊາຊ່ວຍກວດແກ້ຄືນໃຫ້ໄດ້ຄົບຕາມເນື້ອໃນ ແລະ ມາດຖານທີ່ວາງໄວ້.
- ຄະນະຮັບຜິດຊອບລະບົບການຈັດການການຮຽນ-ການສອນ LMS ອັບໂຫຼດ ວີດີໂອການສອນເຂົ້າສູ່ລະບົບ.
- ຄະນະຮັບຜິດຊອບລະບົບການຈັດການ ການຮຽນ-ການສອນ ສ້າງລະຫັດໃຫ້ຄູສອນ ແລະນັກສຶກສາ.
- ຄູສອນ ເຂົ້ານໍາໃຊ້ລະບົບໂດຍນໍາໃຊ້ລະຫັດທີ່ທາງຄະນະຮັບຜິດຊອບລະບົບການຈັດການການຮຽນ-ການສອນ ສ້າງໃຫ້ເພື່ອສົນທະນາ ແລະ ຕອບຄໍາຖາມໃນກໍລະນີນັກສຶກສາຝາກຄໍາຖາມໄວ້ໃນລະບົບ.
- ນັກສຶກສາ ເຂົ້ານໍາໃຊ້ລະບົບໂດຍນໍາໃຊ້ລະຫັດທີ່ທາງຄະນະຮັບຜິດຊອບລະບົບການຈັດການການຮຽນ-ການສອນ ສ້າງໃຫ້ເພື່ອສົນທະນາ ແລະ ຕອບຄໍາຖາມນໍາຄູສອນ ຫຼື ນໍານັກສຶກສາດ້ວຍກັນ.
- ວຽກງານການຮຽນ-ການສອນ E-Learning
ຫ້ອງການວິຊາການ ມຊ, ພະແນກການສຶກສາທາງໄກ ຮ່ວມມືກັບສູນໄອທີ ແລະ ບໍລິສັດພັດທະນາລາວ ແລະ ທີ່ປຶກສາຈໍາກັດຜູ້ດຽວ ໄດ້ພັດທະນາສື່ການຮຽນ-ການສອນໃນຮູບແບບ E-Learning ຂອງ 4 ລາຍວິຊາລວມຄື: ວິຊາລາວສຶກສາ 1 (LS1), ວິຊາລາວສຶກສາ 2 (LS2), ວິຊາຈິດຕະວິທະຍາທົ່ວໄປ (PY) ແລະ ວິຊາການເມືອງ (PO) ສໍາລັບນັກສຶກສາ ປີທີ1 ໃນສົກສຶກສາ 2021-2022.
ກ. ສົກສຶກສາ 2021-2022 ໄດ້ຈັດການຮຽນ-ການສອນ ໃນຮູບແບບ E-Learning ໃຫ້ຄະນະວິຊາຕ່າງໆ 2 ວິຊາພື້ນຖານຄຶ: ວິຊາລາວສຶກສາ 1 (LS1) ແລະ ວິຊາຈິດຕະວິທະຍາທົ່ວໄປ (PY).
ຂ. ສົກສຶກສາ 2022-2023 ຈະໄດ້ຈັດການຮຽນ-ການສອນ 4 ລາຍວິຊາພື້ນຖານຄື: ວິຊາລາວສຶກສາ 1 (LS1), ວິຊາລາວສຶກສາ 2 (LS2), ວິຊາຈິດຕະວິທະຍາທົ່ວໄປ (PY) ແລະ ວິຊາການເມືອງ (PO).
ໃນຕໍ່ໜ້າ ຈະຮ່ວມມືກັບພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຜະລິດສື່ການຮຽນ-ການສອນໃນຮູບແບບ E-Learning ໃນສາຂາວິຊາລວມຂອງຄະນະວິຊາຕ່າງໆຕື່ມອີກ.
ລິ້ງ : https://nuol-slms.laodevhub.com/
ໝາຍເຫດ: ມຊ ຈະມີຄູ່ມືການຈັດຕັ້ງການຮຽນ-ການສອນຜ່ານສື່ເອເລັກໂຕຣນິກ ເຊິ່ງສ້າງຂຶ້ນມາໃນປີ 2021.